Aktualności

W KINIE O INTERNECIE

Uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum 6 i 7 lutego uczestniczyli w odbywających się w „OH-Kinie” lekcjach kinowych. Tym razem organizatorzy z Centrum Edukacji Filmowej zaproponowali temat „Uwaga! Internet!”. Ciekawa, bo wzbogacona o efekty multimedialne, prelekcja poświęcona była zarówno możliwościom, jak i zagrożeniom, jakie niesie z sobą wirtualna rzeczywistość. I chociaż wiele z prezentowanych w czasie lekcji zagadnień było uczniom znanych, to z pewnością warto zdać sobie sprawę z konsekwencji, jakie wynikają z  publikowania zdjeć na profilach społecznościowych. Po prelekcji uczniowie klas piątych i szóstej obejrzeli związany z tematyką lekcji film „Labirynt” w reżyserii D. Boswella, a uczniowie klas siódmych i gimnazjaliści wyreżyserowany przez C. Slee „Lek na całe zło”.

JUŻ FERIE...

W tym roku dolnośląscy uczniowie nie czekali długo na zimowe ferie. Jeszcze nie zdążyli przyzwyczaić się do nowej daty w kalendarzu – rok 2018 – a już rozpoczęli dwutygodniowy styczniowy wypoczynek. Życzymy wszystkim uczniom EKOLI, aby wrocławskie dni ferii były pełne relaksu, miłych spotkań, kinowych atrakcji, interesujących lektur, zaś wyjazdy w góry czy nad morze były zdrowe i bezpieczne, aby zima nie zawiodła, a pogoda sprzyjała zapalonym narciarzom. Życzymy również dobrych rozmów z bliskimi, a od czasu do czasu beztroskiego leniuchowania.

 

                                                                      Dyrekcja i Grono Pedagogiczne Zespołu Szkół  EKOLA

GDZIE MIESZKAŁ PAN TADEUSZ?

Słynny poemat Adama Mickewicza „Pan Tadeusz” nie znalazłby się pewnie na szczycie listy czytelniczych przebojów gimnazjalistów, dlatego, aby bliżej poznać opisywane przez wieszcza realia, uczniowie klasy 2 gimnazjum jedną z lekcji języka polskiego odbyli w Muzeum Pana Tadeusza. W czasie zajęć mieli okazję przyjrzeć się z zewnątrz i od środka szlacheckiemu dworkowi, w jakim zapewne mieszkałby Mickiewiczowski pan Tadeusz, oraz poznać zwyczaje jego mieszkańców. Dowiedzieli się, jak wówczas spędzano czas wolny, jak świętowano, co jadano i w co się ubierano. Interaktywne wyposażenie muzeum pozwoliło uczniom zapolować na dzikiego zwierza, przeprowadzić symulację obrad sejmu i poznać zasady savoir-vivre’u, które następnie zastosowali, nakrywając do szlacheckiego stołu.

ZDJĘCIA

PASTORAŁKI ZE STAJENKI

21 grudnia uczniowie klas 4-7 szkoły podstawowej, gimnazjum oraz IB wraz z nauczycielami i rodzicami świętowali szkolną wigilię. W klimat wieczoru wprowadzili zgromadzonych uczniowie klasy 6a, którzy wystąpili w etiudzie teatralnej przygotowanej pod kierunkiem pana Bartka Kamińskiego. Następnie wszyscy mogli wysłuchać radosnego bożonarodzeniowego minikoncertu „Pastorałki ze stajenki”, w którym swoje wokalne talenty zaprezentowali uczniowie z klas 4-7 oraz preIB przygotowani przez p. Monikę Kłoczko i p. Agatę Polańską. Świąteczne życzenia złożyli uczniowie oraz p. dyrektor Jolanta Węglowska i p. dyrektor Joanna Lejza, a spotkanie zakończył tradycyjny poczęstunek, o który zadbali gimnazjaliści z klasy 3.

ŚNIADANIE DAJE MOC

Przez tydzień był w grudniu w EKOLI prowadzony projekt dotyczący promowania zdrowego stylu życia, w szczególności zdrowego odżywiania. Jego cel to uzyskanie odpowiedzi na pytania – czy sposób odżywiania ma wpływ na długość życia człowieka, czy klimat i warunki, w jakich człowiek żyje, determinują sposób odżywiania. 

W ramach projektu uczniowie podczas przerw prezentowali kraje, które charakteryzują się najdłuższą średnią długością życia (Islandia, Andora, Finlandia, Szwecja i Singapur). Prezentacje obejmowały dietę mieszkańców w kontekście warunków klimatycznych, w jakich żyją. Diety okazały się czasem bardzo zaskakujące i bardzo się od siebie różniły lub były do siebie podobne w zależności od szerokości geograficznej. 

Na lekcje ekologii w klasach 4-6 szkoły podstawowej oraz zajęcia w klasie 2 zaproszeni zostali uczniowie klas IB2 Polina, Bella, Ania i Hlib, którzy opowiedzieli o nowych trendach w żywieniu i zdrowym trybie życia. W czasie swoich godzin wychowawczych w auli z prezentacją zapoznali się uczniowie klas siódmych i gimnazjalnych, dodatkową atrakcją była degustacja zdrowych produktów śniadaniowych przygotowanych przez uczniów klasy IB1: Olgę, Laurę i Karolinę. 

Podsumowaniem projektu było 16 grudnia wspólne śniadanie. „Jem lokalnie i sezonowo” to hasło przewodnie tegorocznego śniadania. Uczniowie mieli za zadanie przygotować posiłek złożony wyłącznie z produktów pochodzących z naszego rejony Europy i charakterystycznych dla naszego klimatu. Efekty były naprawdę wspaniałe! Jakość zaproponowanych przez uczniów śniadań przeszła wszelkie oczekiwania. Nie można było właściwie wybrać zwycięskiej drużyny i dlatego sędziowie - pani Jolanta Węglowska, pani Joanna Lejza i pani Krystyna Rapacz - wyróżnili trzy drużyny wyłącznie na podstawie szczególnie ładnej prezentacji. Dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej zrobiły śniadania w swoich klasach, wykorzystano dużo rodzimych warzyw i produktów lokalnych.

ZDJĘCIA

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z tego serwisu, oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies Więcej informacji