Aktualności

ODYSEUSZE JUŻ W AKCJI

Jak co roku uczniowie EKOLI dołączyli do tysięcy młodych ludzi na całym świecie, ponieważ chcą: poznać ciekawych ludzi oraz lepiej poznać samych siebie, przekonać się, na co ich stać, nauczyć się nowych rzeczy i zobaczyć, do czego przyda im się to, co już potrafią, znaleźć interesujące hobby i świetnie się bawić, przeżyć niezwykłą przygodę  z Odyseją Umysłu.

Pod okiem trenerek Magdaleny Durkowskiej i Kamili Spustek drużyny spróbują zmieścić sztukę teatralną w ośmiu minutach.

Drużyna z klasy czwartej w składzie: Ala Dróżdż, Martyna Kanurska, Mateusz Lizurej, Hania Orczyk, Mikołaj Piejko, Maks Pordzik, Weronika Wołkowska wymyśli rozwiązanie dla Problemu 3 – „Bajka masowego rażenia”. Zespół wymyśli i zainscenizuje autorskie przedstawienie o tym, jak jedna z Bajek Ezopa w szybkim tempie, „wirusowo” ulega rozpowszechnianiu na dużą skalę na trzy różne sposoby: po pierwsze, przy użyciu dźwięku, po wtóre, wizualnie, a po trzecie, za pomocą wymyślonej przez drużynę zapomnianej metody komunikacji. W spektaklu, którego akcja rozgrywać się będzie w jakiejś minionej epoce, pojawi się bohater, początkowo z przesłania bajki wyciągający mylne wnioski, a właściwy sens odkryje dopiero z czasem.

Drużyna z klas piątych w składzie: Sylwia Popek, Martyna Tatarek, Dominik Andrulewicz, Natalia Dziemieszkiewicz, Marysia Dziurdzia, Martyna Jędrzejko, Maja Kurczyna wymyśli rozwiązanie dla Problemu 1 – „Nowe życie rzeczy”. Uczestnicy zaprojektują, skonstruują i pojadą wehikułem, którego napęd nie może w żaden sposób wykorzystywać mechanizmu pedałowania. Podczas prezentowanego na scenie przedstawienia pojazd odbędzie przynajmniej trzy podróże między dwoma różnymi ekosystemami wymyślonymi przez drużynę. Za każdym razem w jednym ze środowisk zatrzyma się, by pobrać przedmiot, który uznano tam za niepotrzebny i wyrzucony, następnie – przemieszczając się przez Strefę Recyklingu – dowolnie ową rzecz przetworzy, po czym dostarczy ją do drugiego ekosystemu, gdzie zostanie ona użyta ponownie – choć inaczej od swego pierwotnego zastosowania. Co więcej, na kierowcę oraz asystenta, podróżujących wehikułem, czeka na trasie nieplanowany postój, na którym przypadkiem zrobią oni jakiś dobry uczynek.

Obu drużynom życzymy powodzenia w realizacji zadań.

ANDRZEJKI U PIERWSZAKÓW

W Andrzejkowy, listopadowy poniedziałek uczniowie klasy 1a pod opieką p. Marty Gościmińskiej zamienili się we wróżbitów, dla których lanie wosku było świetną zabawą, a woskowe figury – odkrywaniem tajemnic przyszłości. Tradycja andrzejkowych wróżb przybliżyła uczniom dawne obyczaje, ale najważniejsze w tym dniu były cienie na ścianie, które pobudzały wyobraźnię dzieci i inspirowały marzenia. Zdjęcia w galerii - zapraszamy!

„SKARPETY I PAPILOTY”, CZYLI O DOMOWYCH OBOWIĄZKACH W TEATRZE

26 listopada uczniowie klas pierwszych obejrzeli w Teatrze Lalek spektakl autorstwa Julii Holewińskiej „Skarpety i papiloty” w reżyserii Tomasza Mana, pełen wesołych piosenek, ale i mądrych tematów z życia dzieci. Było to też teatralne podsumowanie zajęć wprowadzających litery M i T. „Skarpety i papiloty” to jeden dzień z życia Tatylisa, który musi poradzić sobie z domowymi zajęciami, gdy Mama postanawia iść do pracy. Na przykładzie rodziny Lisów spektakl pokazał dzieciom, że w rodzinie powinno się wspólnie ustalać podział obowiązków. Zakończenie historii jest szczęśliwe, bo bohaterowie porozumieli się, a dzieci, wspominając przedstawienie w rozmowach z rodzicami, na pewno podjęły temat społecznych stereotypów.

W MUZEUM WSPÓŁCZESNYM NIE TYLKO O ZIEMI

Uczniowie klasy 1b pod opieką p. Ewy Czuszkiewicz uczestniczyli w Muzeum Współczesnym w jesiennych warsztatach związanych z ziemią, dla których kontekstem były dwie wystawy: „Nowa sztuka dla nowego społeczeństwa” i „W Ziemi”. Pierwsze spotkanie to odkrywanie przez dzieci przemian i procesów życiowych zachodzących w Ziemi. Stało się ono inspiracją do twórczej zabawy. Kolejne warsztaty miały formę animowanej zabawy w interaktywnej przestrzeni Samoobsługowego Muzeum. Dzieci wysłuchały w ciemności legendy o oddechu Ziemi, a następnie z czarnej, miękkiej tkaniny wykreowały na ścianach postać Czasu oraz z różnych materiałów – przytulanki. Warsztaty w Muzeum Współczesnym są dla najmłodszych interesującą formą rozwijania wyobraźni, kreatywności i umiejętności mądrej zabawy.

FILMOWE SEKRETY

Od października raz w miesiącu uczniowie klasy 1a uczestniczą w edukacji filmowej w Kinie Nowe Horyzonty. Pierwszy obejrzany film - „Nocturna” - to opowieść o Timie, który bał się ciemności i nocy. Po projekcji pełne emocji dzieci długo dyskutowały o źródłach lęków, różnych własnych obawach i fobiach. Listopadowy seans sprowokował najmłodszych do rozmowy o przyjaźni. Dzieci obejrzały kilka animacji: „Miejsce na miotle”, „Płatek śniegu”, „Zabawy gałganków”, „Tulku”. Po filmie dyskutowały o prawdziwych i udawanych przyjaźniach. Ważne obrazy, ważne tematy, ważne rozmowy…

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z tego serwisu, oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies Więcej informacji